SCRABBLE MULTICULTURAL A TIMISOARA 2014 EL REPORTATGE

Els quatre intensos dies d’immersió en les tradicions catalanes, en les sonoritats de les sardanes i en l’art de les construccions humanes, és a dir, l’Aplec ’14 de Timişoara, han comptat per primera vegada amb un complement inèdit, la llengua viva, mitjançant les activitats de Scrabble multicultural.

Tot i la gran distància, més de dos mil kilòmetres, la 27a edició del Festival Internacional organitzat per Adifolk, l’Aplec, ha representat un pont de coneixença entre dues nacions llatines, la catalana i la romanesa.

L’Scrabble, en aquest cas, ha estat una boníssima eina en l’àrea lingüística per a descobrir les semblances complementàries a les existents entre la sardana i “hora” romanesa o els instruments musicals populars com ara la cornamusa i el “cimpoi”. Els dos idiomes presenten més de 120,000 termes amb sentit alhora en les dues llengües, coincidència reflectida també en l’estadística de les fitxes del joc de Scrabble: 87 de les 100 fitxes compartides.

Aquesta realitat ha pogut estar posada a prova durant les trobades del cap de setmana proppassat, inicialment bilingües, en català i romanès, però gràcies a una feliç casualitat, passant a tres idiomes, amb partides de Scrabble també en francès.

La xafogor del dissabte i diumenge ha pogut estar contrarestada per l’entusiasme de trobar scrabbles i bones jugades als taulers, mentre, a pocs metres, els Falcons aconseguien castells i piràmides humanes, en una atmosfera imbuïda en els alegres acords de les sardanes.

Mercès a la dedicació de totes les entitats organitzadores: l’Associació per a la Difusió del Folklore (Adifolk), la Federació Coordinadora d’entitats per a la Difusió del Folklore, Vía Rumanía Cultura, l’Ajuntament de Timişoara i la Casa de la Cultura de Timişoara, comptant per a l’Scrabble multicultural amb la col·laboració de la Federació Internacional de Scrabble en Català i l’Associació de la Gent Gran de Timişoara, el corol·lari del 27è Aplec es pot percebre en l’apropament entre dos pobles llatins, amb el sòlid rerefons de la cultura i les tradicions.
#aplec #timisoara #romania #catalunya #adifolk #montblanc

Foto: Els quatre intensos dies d'immersió en les tradicions catalanes, en les sonoritats de les sardanes i en l'art de les construccions humanes, és a dir, l'Aplec '14 de Timişoara, han comptat per primera vegada amb un complement inèdit, la llengua viva, mitjançant les activitats de Scrabble multicultural.

Tot i la gran distància, més de dos mil kilòmetres, la 27a edició del Festival Internacional organitzat per Adifolk, l'Aplec, ha representat un pont de coneixença entre dues nacions llatines, la catalana i la romanesa.

L'Scrabble, en aquest cas, ha estat una boníssima eina en l'àrea lingüística per a descobrir les semblances complementàries a les existents entre la sardana i "hora" romanesa o els instruments musicals populars com ara la cornamusa i el "cimpoi". Els dos idiomes presenten més de 120,000 termes amb sentit alhora en les dues llengües, coincidència reflectida també en l'estadística de les fitxes del joc de Scrabble: 87 de les 100 fitxes compartides.

La xafogor del dissabte i diumenge ha pogut estar contrarestada per l'entusiasme de trobar scrabbles i bones jugades als taulers, mentre, a pocs metres, els Falcons aconseguien castells i piràmides humanes, en una atmosfera imbuïda en els alegres acords de les sardanes.

Mercès a la dedicació de totes les entitats organitzadores: l'Associació per a la Difusió del Folklore (Adifolk), la Federació Coordinadora d'entitats per a la Difusió del Folklore, Vía Rumanía Cultura, l'Ajuntament de Timişoara i la Casa de la Cultura de Timişoara, comptant per a l'Scrabble multicultural amb la col·laboració de la Federació Internacional de Scrabble en Català i l'Associació de la Gent Gran de Timişoara, el corol·lari del 27è Aplec es pot percebre en l'apropament entre dos pobles llatins, amb el sòlid rerefons de la cultura i les tradicions.
#aplec #timisoara #romania #catalunya #adifolk #montblanc